רצוי לחגוג אירועים חשובים במקומות נחשבים ובעלי ייחוד ואווירה. כך, ניתן יהיה ליהנות גם מהמקום וגם מתכני האירוח. מקומות מיוחדים לאירועים קטנים יכולים להיות מסעדות, מלונות בוטיק, אתרי אירוח בקרבת הטבע, על טיילת מול הים ועוד.
אירועים פרטיים הינם: חתונות בהרכב אורחים מצומצם, בריתות, חגיגות הולדת בנות וכדומה. בנוסף, אירועים עסקיים רבים כמו: השקת מוצר או ספר חדש, עשור לעסק, מסיבת סיום לשנת לימודים, מסיבת רווקים ורווקות ועוד.

העניין הוא, שכל אתר כזה חייב להיות ערוך למתן שירותים מקיפים. יש בו רחבות לקבלת פנים, להעמדת שולחנות האוכל, דלפקי ההגשה, כורסאות, פופים וריהוט. בנוסף, תאי שירותים נוחים ונקיים. יש צורך בתשתית מסודרת הכוללת תאורה נכונה, מיזוג אוויר, מערכות מולטי מדיה להשמעת מוסיקה, להקרנת סרטונים, קליפים ומצגות, לנשיאת נאומים וברכות ועוד.
עיצב המקום אמור להיות נאה ומושך את העין, ובנוסף, צריכה להיות אפשרות להוספת קישוטים בלונים ופריטי נוי אחרים מקובלים.

התפריט עומד, לרוב, במרכז תשומת הלב מאחר ונושא האוכל חשוב מאין כמוהו. הוא ייבחר על ידי המזמין תחת המלצות של השף אשר יציג מבחר מנות שמתוכו ניתן יהיה לבחור מספר רב. כך, כל סועד יוכל לקבל את  המנה האהובה עליו ביותר. השף אף יציע מנות גורמה בהכנתן הוא מתמחה אשר תשדרגנה רבות את התפריט. בדרך כלל, בוחרים בתפריט בשרי או חלבי בתוספת דגים ומבחר סלטים. המטבח אמור להיות ערוך להכנת אוכל בכמויות רבות ולהגשתו המהירה. 

ניהול האירוע ייעשה על יד צוות המקום בפיקוח ואחריות מנהל מיוחד מטעמו. ההכנות מתחילות מספר ימים רב לפניו ומגיעים לשיאם ביום עצמו. הצוות יכול לקשט את המקום. אם בעלי השמחה רוצים לקשט בעצמם, אז הנהלת המקום תסייע להם בכך. בעת האירוח יסתובב מלצרים בין המוזמנים, יגישו את המנות וישרתו אותם היטב. כל בקשה רלוונטית תיענה ברצון ובחיוך. המנהל יקפיד שכל העניינים יתנהלו ללא דופי ובצורה מסודרת. מומלץ לבחור אתר מקסים ומזמין מתוך רשימת מקומות קטנים לאירועים מיוחדים. מקום כזה יספק את התפאורה והאווירה הנחוצה לאירוע המרגש.